Hoe de pelletpremie van €250 aanvragen die door de federale overheid wordt toegekend? Ecobati begeleidt u!

De federale overheid biedt een nettosubsidie van 250€ aan huishoudens die zich hoofdzakelijk met pellets verwarmen.

U heeft tot en met 30 april 2023 om uw aanvraag online in te dienen op de website van de Federale Overheidsdienst.
Opgelet : uw pellets moeten vóór 31 maart 2023 aangekocht zijn. Wacht dus niet te lang meer met bestellen!

Hoe de pelletpremie van €250 aanvragen die door de federale overheid wordt toegekend? Ecobati begeleidt u!

Vindt onze Robust Pellets op onze site www.prix-pellets-shop.be/nl :
veilige online betaling, gratis levering overal in België, pallets zonder waarborg

Hoe werkt deze online aanvraag?

We leggen het hieronder stap voor stap uit aan de hand van screenshots van het aanvraagformulier.

Voorwaarden van de pelletpremie

Maar voordat u een aanvraag indient, is het belangrijk om de verschillende voorwaarden te kennen waaraan moet worden voldaan om in aanmerking te komen voor de premie:

  • Levering van ten minste 500kg pellets in bulk (blaaswagen of op palletten) door een bedrijf, tussen 1 juni 2022 en 31 maart 2023
  • Zich hoofdzakelijk met pellets verwarmen
  • De verwarmingstoelage van 300 euro (stookolie/propaan) niet hebben ontvangen
  • Het basispakket gas of het sociaal tarief voor gas niet hebben ontvangen

De pelletpremie van 250€ netto wordt eenmalig en forfaitair toegekend.

De pelletpremie aanvragen via het online formulier op de website van de Federale Overheidsdienst

 

Om het online formulier in te vullen, heeft u de factuur van de levering en het betalingsbewijs van de factuur nodig.

Er zal u gevraagd worden om een kopie van deze documenten in PDF-formaat bij te voegen wanneer u het online formulier invult.

Als u uw Ecobati factuur niet meer heeft, stuur ons dan een e-mail op pellets@ecobati.be.

U kunt een betalingsbewijs verkrijgen door eenvoudigweg het transactieafschrift te downloaden op uw online banking.

Klik op de volgende link om toegang te krijgen tot het online formulier: https://pelletcheque.economie.fgov.be/nl/login

Kies vervolgens de optie die bij u past:

In de volgende stap wordt u gevraagd uw identiteit te bevestigen met de methode van uw keuze:
(u heeft de mogelijkheid om de taal te veranderen in het zwarte lint boven de pagina)

Selecteer op de volgende pagina het formulier voor de pelletpremie:

U bevindt zich nu op het in te vullen formulier.
De gegevens van de aanvrager worden automatisch ingevuld dankzij uw identificatie.
Uw IBAN-nummer en e-mailadres moeten ingevuld worden; verplichte velden zijn aangegeven met een sterretje [*].

 

Om het gedeelte « Leverancier » in te vullen:
Het KBO-nummer van de leverancier = het op uw factuur vermelde BTW-nummer (afhankelijk van de datum van uw aankoop :  BE0436813071 of BE0795236286 omdat ons BTW-nummer begin 2023 is veranderd).

Merk op dat het belangrijk is om het nummer op deze manier te schrijven: BE in hoofdletters, geen spaties, geen punten:

Of

Om het gedeelte « Bestelling » in te vullen:
U vindt alle gevraagde informatie op uw Ecobati aankoopfactuur, behalve een klantnummer.
Deze bestaat niet en staat niet vermeld op uw factuur. Vul daarom in het veld klantnummer de eerste drie letters van uw achternaam in, gevolgd door drie willekeurige cijfers.


Voeg in het gedeelte "Bijlagen" een kopie van uw aankoopfactuur en betalingsbewijs in PDF-formaat toe:

U hoeft nog enkel het ingevulde formulier te versturen door op de knop « Indienen » te klikken:

Wilt u meer informatie over de pelletpremie, bezoek dan de volgende link van de FOD Economie :  
https://economie.fgov.be/nl/themas/energie/energieprijzen/regeringsmaatregelen-en/premie-van-250-euro-voor

 

Heeft u nog vragen over het aanvragen van de premie of over onze pellets?
Neem contact met ons op via mail op pellets@ecobati.be of telefonisch op +32 4 248 82 73.
Onze medewerkers helpen u graag verder!